Η Disney έχει συνδεθεί όσο λίγες εταιρείες με τις έννοιες της οικογένειας, της αγάπης και των οικογενειακών αξιών. Εκατομμύρια παιδιά μεγάλωσαν με τις ιστορίες της και γενιές ολόκληρες έμαθαν μέσα από τους ήρωές της τη σημασία της φιλίας, της αφοσίωσης και της συντροφικότητας. Ωστόσο, αν κοιτάξει κανείς προσεκτικά τους πιο διάσημους χαρακτήρες της Disney, θα διαπιστώσει ένα παράδοξο: η παραδοσιακή οικογένεια, με μητέρα, πατέρα και παιδιά, σχεδόν απουσιάζει.
Ο Μίκυ Μάους και η Μίννι είναι ζευγάρι εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, αλλά δεν παντρεύτηκαν ποτέ και δεν απέκτησαν παιδιά. Ο Ντόναλντ Ντακ μεγαλώνει τα τρία ανίψια του, αλλά δεν έγινε ποτέ πατέρας. Ο Σκρουτζ Μακ Ντακ είναι ο πλουσιότερος κάτοικος της Λιμνούπολης, αλλά παραμένει ένας μοναχικός εργένης χωρίς απογόνους. Ακόμη και οι γονείς πολλών ηρώων της Disney απουσιάζουν, πεθαίνουν νωρίς ή δεν εμφανίζονται ποτέ.
Η απουσία γονέων είναι ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο στη Disney.
- Η Σταχτοπούτα χάνει τους γονείς της.
- Η Χιονάτη ζει χωρίς μητέρα.
- Η Άριελ έχει μόνο πατέρα.
- Η Μπελ ζει μόνο με τον πατέρα της.
- Ο Μπάμπι χάνει τη μητέρα του.
- Ο Σίμπα χάνει τον πατέρα του.
Οι γονείς είτε πεθαίνουν είτε απουσιάζουν.
Η μεγάλη αξία στην παρουσίαση αυτών των χαρακτήρων, μας οδηγεί στο να σκεφτούμε ότι τα παιδιά που έχουν χάσει τους γονείς τους, δεν θα νιώσουν άβολα ποτέ
Η οικογένεια ως κοινότητα και όχι ως βιολογικός δεσμός
Η Disney συχνά παρουσιάζει μια διαφορετική μορφή οικογένειας:
- φίλοι
- θείοι
- ανίψια
- μέντορες
- θετοί συγγενείς
Η οικογένεια ορίζεται περισσότερο από τη φροντίδα παρά από τη συγγένεια.
Ένας κόσμος χωρίς γάμο;
Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι διάσημοι ήρωες της Disney παραμένουν διαρκώς σε μια ενδιάμεση κατάσταση.
Ο Μίκυ δεν παντρεύεται.
Ο Ντόναλντ δεν παντρεύεται.
Η Μίννι δεν γίνεται μητέρα.
Η Νταίζη δεν αποκτά οικογένεια.
Είναι σαν η Disney να επιλέγει να μην ολοκληρώνονται οι σχέσεις των ηρώων της, γιατί τότε θα έπρεπε να τους αφήσει να μεγαλώσουν.
Στον κόσμο της Disney οι οικογένειες υπάρχουν, αλλά σπάνια με τη μορφή που συναντάμε στην πραγματική ζωή. Μήπως το μήνυμα λοιπόν είναι ότι οι σχέσεις ζωής δεν έχουν να κάνουν με το κοινωνικό στερεότυπο, αλλά με τα πραγματικά συναισθήματα που δημιουργούνται, χωρίς να υπάρχει ως προϋπόθεση, ο δεσμός αίματος.


